14 November 2017

Kenangan dan kenangan - Mel




Kenangan dan kenangan - Mel
Musim yang berganti tinggalkan aku 
Melamun dengan igauan ngeri 
Awan yang berarak dan menabur hujan 
Membasahi penantianku 
Tanpa perlindungan tempat nak berteduh 

Dari lambaianmu tidakku menyangka 
Ada kesulitan yang bakal kutanggung 
Aku terpesona kelembutan nada 
Pujuk kata indah yang manis diucapkan 

 Lenalah aku semalam 
Engkau yang membisik 
Mahligai indah hanya bayangan hitam 
Hampir lumpuh cita-citaku 
Menawan gunung tinggi harapan 
Engkau bukan kekasihku 

 Kekasihku 
Indah demikian kemampuanku 
Itu kenyataan mana mungkin 
Aku tunduk lagi 
Jika engkau masih beri tekanan 

Hatimu pijar 
 Ku sembunyikan jiwa terkilan 
Apa muslihatmu 
Aku ini adalah seorang manusia yg perlukan hidup 
Sudah biasa dan pengalaman 
Erti tenang bakal akan aku kecap 
Selamat jalan

No comments: