02 January 2010

Bertemu kembali setelah lama bercuti


aku nak story sikit pasal satu kumpulan rock ni.Nama dia DESIRE berasal dari Kelantan.Asal nama kumpulan ini ialah D'zai.Aku berstory pasal kumpulan ini bukan pasal berkongsi negeri yang sama,tapi album kumpulan inilah yang first aku beli pada tahun 1989 yang berjudul tolak,campur,kali,bahagi.Waktu itu satu album kaset baru berharga RM 7.90 sahaja.Kumpulan ini sempat merakamkan hanya 4 buah album iaitu Sumpian Senja(88),Tolak,Campur,Kali,Bahagi(89),Kata Kata Kata(90) dan Puteri Saadong(07) serta dua album kompilasi iaitu Slow Rock Terbaik(95)dan The Best Of Desire(00).Pernah menyertai dua kali dalam pertandingan muzik iaitu pada tahun 88 dan 89 dengan lagu Bias Cinta dan Kembang Berdarah.



Bias Cinta
Biar pun jauh
Diriku kembara
Ke alam rindu
Berkalongkan cinta
Tersemai kasih
Hanya padamu

Bias cintamu
Menyentuh di jiwa
Lirik matamu
Panahan arjuna
Hanya mu kasih
Ku izin terlena
Di persada hati ini

Puisi cinta ku lagukan
Mengarak restu untuk kita
Kamar hatimu kuserikan
Dengan kembang jambangan cinta

Biar berjuta
Tangan menghalang
Namun cintaku
Tetap padamu...
Tetap padamu


download
Mp3
Ringtone

2 comments:

Tea Cha Hai said...

Salam.
Lagu dan kenangan. Story2lah jglah kenangannya..
Setiap lagu ada sentimental value nya..
:-)

pencetus paradigma said...

kenangan la tu geng,first kaset bah aku beli..kalu kenangan cintan belum lagi aku cukup umur masa tu,baru tahun 89 beb!